عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



*Welcome To KhabarMaskan*

آمار مطالب

:: کل مطالب : 795
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 11

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 757
:: باردید دیروز : 230
:: بازدید هفته : 2806
:: بازدید ماه : 3364
:: بازدید سال : 9471
:: بازدید کلی : 1348436

RSS

Powered By
loxblog.Com

برترین سایت اخبار مسکن و اقتصادی

ایمنی ساختمان ها بر بیمه مقدم باشد(1395/11/11)
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:35 | بازدید : 539 | نوشته ‌شده به دست Ali | ( نظرات )

عضو هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو:

ایمنی ساختمان ها بر بیمه مقدم باشد/ لزوم اجباری شدن بیمه برای حوادث اجتماعی

تهران- ایرنا - عضو هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو می گوید، ایمنی ساختمان ها باید بر بیمه آنها مقدم باشد، زیرا صنعت بیمه توان جلوگیری از بروز حادثه را ندارد، بلکه پوششی برای جبران بخشی از خسارت های وارده است.

 

«نصرالله طهماسبی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با یادآوری اینکه از 560 واحد صنفی فعال در ساختمان پلاسکو 210 واحد تحت پوشش بیمه قرار داشته است، گفت: از آنجا که ساختمان پلاسکو بدون ایمنی لازم بوده، بسیاری از شرکت های بیمه آمادگی ارایه پوشش های بیمه ای را نداشته اند.
وی افزود: ایمنی ساختمان ها برای صنعت بیمه و تعیین نرخ حق بیمه اهمیت اساسی دارد، زیرا هیچ گاه حق بیمه پرداختی بیمه گذاران جوابگوی خسارات احتمالی به بار آمده نیست.
عضو شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه وقتی ساختمان ها از نظر ایمنی ضعیف باشند، شرکت های خصوصی بیمه نیز تمایل چندانی برای ارایه پوشش های بیمه ای ندارند، گفت: این نوع ساختمان ها ریسک بالایی دارند و شرکت های بیمه باید در چارچوب های فنی خود این درک را داشته باشند که به تناسب پذیرش ریسک ها، جوابگوی خسارات احتمالی هم باشند.
طهماسبی ادامه داد: آمار واحدهای صنفی بیمه شده در ساختمان پلاسکو گویای آن است که 60 درصد این واحدها تحت پوشش بیمه ایران بوده اند.
وی افزود: این شرکت بیمه دولتی به خاطر تعداد نمایندگی های وسیع و اختیاراتی که به نمایندگی های خود تفویض کرده، حضور گسترده ای در پوشش بیمه ای این ساختمان داشته است و پس از آن شرکت های بیمه آسیا و البرز که قبلا دولتی بوده اند، قرار دارند.
وی گفت: از آنجا که نمایندگی های بیمه فروشنده بیمه نامه هستند و نه کارشناس، نفع آنها در فروش بیشتر محصول است و به همین دلیل می بینیم شرکت های بزرگ بیمه بیشتر ریسک پلاسکو را پذیرفته اند و شرکت های خصوصی بیمه که نظارت بیشتری دارند و اختیارات کمتری به نمایندگی های خود می دهند، حضور کمرنگی در پلاسکو داشته اند.
طهماسبی ادامه داد: اگر ساختمان پلاسکو ایمن بود، بی تردید شرکت های بیمه دیگر و بویژه بخش خصوصی حاضر بود با نرخ های حق بیمه کمتر، تعداد بیشتری از واحدها را بیمه کند.
این کارشناس ارشد صنعت بیمه با یادآوری اینکه هیچگاه نمی توان احتمال وقوع حادثه را به صفر رساند و همیشه این ریسک وجود دارد، اظهار داشت: به نظر می رسد مدیریت ریسک، حلقه مفقوده در موضوع ساختمان پلاسکو باشد.
عضو هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو تاکید کرد: مدیریت ریسک امروز به یک مفهوم اساسی در اقتصاد دنیا بویژه در صنعت بیمه تبدیل شده در حالی که هنوز در ایران جایگاه خود را نیافته است.
طهماسبی یادآور شد: مدیریت ریسک موضوعی فراتر از بیمه است و در آن احتمال وقوع حادثه پیش بینی و تلاش می شود تا حد ممکن خطر و ریسک ناشی از آن به حداقل برسد و باقیمانده آن از طریق صنعت بیمه پوشش داده شود.
عضو شورای عالی بیمه تاکید کرد: هر قدر هم که بیمه در بروز حوادث خسارت بپردازد، باز هم زیان بیمه گذار جبران نمی شود و نمی توان همه چیز را تحت پوشش بیمه قرار داد.
وی گفت: اکنون که ساختمان پلاسکو فرو ریخته، این پرسش مطرح می شود که آیا بهتر نبود از طریق ایمن سازی ساختمان، نرخ حق بیمه صنوف را کاهش داد و پوشش بیمه ای بیشتری را دریافت کرد؟.
طهماسبی یادآور شد که به تناسب ایمن سازی ساختمان ها، نرخ حق بیمه پرداختی بیمه گذاران نیز برای خرید بیمه نامه کاهش می یابد که صرفه جویی به عمل آمده از این محل می توانست پوشش هزینه های مربوط به تامین ایمنی ساختمان را بدهد.
عضو هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو درباره اجباری شدن بیمه ساختمان های بلند مرتبه و اماکن عمومی نیز اظهار داشت: این کار نیاز به تهیه قانون دارد.
طهماسبی یادآور شد: بر اساس قانون، بخش های مشاع ساختمان های بزرگ و تجاری که بیش از 10 واحد دارند باید از سوی هیات مدیره بیمه آتش سوزی شود اما آنگونه که باید این الزام قانونی رعایت نمی شود.
این کارشناس ارشد صنعت بیمه با یادآوری اجباری بودن بیمه شخص ثالث به دلیل جنبه های اجتماعی حوادث ناشی از رانندگی اظهار داشت: در مجموع به نظر می رسد بیمه باید برای آن دسته از حوادثی که جنبه اجتماعی و عمومی دارد، اجباری باشد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه ساختمان پلاسکو در حکمی دکتر «محمدتقی احمدی» رییس دانشگاه تربیت مدرس را به ریاست «هیأت ویژه گزارش ملّی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» منصوب و از وی خواست تا ظرف دو ماه «گزارش ملّی» این حادثه را با «بررسی علل و عوامل وقوع آتش ‏سوزی و فرو ریختن ساختمان»، «نحوه مدیریت محیطی حادثه»، «کیفیت هماهنگی دستگاههای مسئول در مدیریت بحران»، «راههای پیشگیری از تکرار آن» و «اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم» برای اطلاع مردم شریف ایران منتشر کند.
براساس دستور رییس جمهوری کلیه دستگاه ها و مسئولان ذیربط موظفند با این هیأت همکاری کنند و اطلاعات مربوط را در اختیار بگذارند.
اعضای هیات ویژه دکتر علی اکبر آقا کوچک، دکتر سعید بختیاری، مهندس فرج اله رجبی، مهندس شاپور طاحونی، آقای نصرالله طهماسبی، دکتر محمد فاضلی،
دکتر سید باقر مرتضوی، دکتر رسول میرقادری و دکتر مهدی هداوند تعیین شده اند.
نخستین جلسه این هیات بررسی، دیروز (دهم بهمن) با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری تشکیل شد و در روزهای آینده این هیات قرار است فعالیت خود را آغاز کند.
اقتصام**2025**1561**خبرنگار: لیلا جودی**انتشار دهنده: مژگان توانا



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر مسکن , اخبار اقتصادي , اخبار املاک , اخبار جديد مسکن تهران , اخبار مسکن تهران , قيمت ارز , قيمت طلا , قيمت سکه , املاک انديشه , آپارتمان , خبر جديد اقتصادي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تولید پراید و پژو ۴۰۵ ادامه می یابد (1395/11/11)
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:26 | بازدید : 555 | نوشته ‌شده به دست Ali | ( نظرات )
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا زمانی که جایگزین مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود، ادامه پیدا می کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا فیاض در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اظهار داشت: در مورد تولید خودرو ۲ اصل وجود دارد؛ نخست کشش بازار و دوم رعایت استانداردها است؛ بر همین اساس، خودروی پژو ۴۰۵ استانداردهای لازم را دارد و مردم نیز مایل به استفاده از آن هستند؛ بنابراین درست نیست تا زمانی که جایگزینی برای آن پیدا نکرده ایم، مردم را از مصرف آن محروم نماییم.

وی با بیان اینکه درباره پراید نیز همین مسائل مطرح است، افزود: به محض اینکه جایگزین مناسبی برای این خودروها پیدا شود که هم استانداردهای لازم را داشته باشند و هم مردم آن را بپذیرند، تولید این دو خودرو متوقف خواهد شد.

فیاض ادامه داد: قطعاً باید تلاش کنیم جایگزین خوبی برای این خودرو به بازار بیاید؛ اما به هیچ عنوان نمی توانیم به مردم بگوییم از این خودروها استفاده نکنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مسئولان و دولت، سلیقه مردم را تعیین می کنند و چرا خودروهای واردشده به ناوگان تاکسیرانی از نوع هیبریدی نبوده است، با اشاره به اینکه ۴۰ هزار خودرویی که اخیراً در چرخه ناوگان تاکسیرانی کشور تعویض شده، همه پژو نبوده است، افزود: اغلب این خودروها سمند بوده و ما به هیچ عنوان به مردم نگفته ایم که کدام یک از این خودروها را خریداری کنند؛ بلکه خرید این خودروها کاملاً با اختیار خود آنها بوده و ما برای هر دو خودرو، تسهیلات یکسانی را در نظر گرفته بودیم.

وی اظهار داشت: این تاحدی بی انصافی است که گفته شود مسئولان و وزارت صنعت ذائقه مردم را در زمینه خودرو تعیین می کنند؛ بلکه مصرف کنندگان آزاد هستند با اختیار خود هر خودرویی را که دوست دارند، انتخاب کرده و سوار شوند.

فیاض با بیان اینکه عمده تکنولوژی خودروهای هیبریدی نیز متعلق به ایالات متحده آمریکا است، افزود: این خودروها تکنولوژی پیچیده ای دارند و ما تا زمانی که خودمان بتوانیم بر این تکنیک ها تسلط پیدا کنیم و آنها را پیاده کنیم، این محصولات وارد چرخه تولید ما می شوند؛ اما در حال حاضر امکانات آنها از نظر فنی و مالی برای کشور، صنعت و مردم فراهم نیست.

معاون توسعه مدیریت، منابع و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود درباره کاهش تعرفه واردات ۸ کالای اساسی افزود: این تصمیم با هماهنگی کامل دستگاههای ذیربط گرفته شده و وزارت جهاد کشاورزی یکی از اعضای کمیسیونی بوده که این تصمیم را گرفته است.

فیاض با بیان اینکه ما کمک می کنیم تعرفه ها در جهت ارتقاء تولید داخل باشد و نه واردات، افزود: صادرات و واردات یک طرف مسئله است و در طرف دیگر، بحث تنظیم بازار مطرح است که اهمیت خیلی ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیون نفر مصرف کننده در کشور وجود دارد، گفت: گاهی به تناسب شرایط زمانی، احساس می شود که اگر یک محصول به موقع به بازار تزریق نشود، مصرف کننده زیان می کند. ضمن اینکه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر دو مورد توجه دولت هستند تا به هیچ کدام از آنها آسیبی وارد نشود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی جز در یکی دو بخش در سال های اخیر مثبت بوده است، ادامه داد: در سالیان اخیر به دلیل افزایش صادرات بخش کشاورزی، تنظیم بازار اهمیت بیشتری یافته و به خاطر نوساناتی که وجود داشت، برنامه هایی برای تنظیم بازار انجام شد.



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر مسکن , اخبار اقتصادي , اخبار املاک , اخبار جديد مسکن تهران , اخبار مسکن تهران , قيمت ارز , قيمت طلا , قيمت سکه , املاک انديشه , آپارتمان , خبر جديد اقتصادي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کاهش نرخ دلار و سکه طلا در بازار تهران(1395/11/11)
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:25 | بازدید : 720 | نوشته ‌شده به دست Ali | ( نظرات )

کاهش نرخ دلار و سکه طلا در بازار تهران

تهران- ایرنا- صرافان ارز و سکه امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا را با 138 ریال کاهش نسبت به دیروز 38 هزار و 122 ریال و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با کاهش 58 هزار ریالی، 11 میلیون و 700 هزار ریال داد و ستد کردند.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده صرافی های مجاز کل کشور در سامانه نظارت بر ارز (سنا)، قیمت هر یورو تا لحظه تنظیم این خبر به 40 هزار و 937 ریال رسید که نسبت به معاملات دیروز (دهم بهمن) 430 ریال کاهش داشت.
هر پوند انگلیس در بازار آزاد با 120 ریال کاهش قیمت نسبت به یکشنبه 48 هزار و 600 ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز امروز قیمت هر دلار را 38 هزار و 260 ریال و هر یورو را 41 هزار و 820 ریال اعلام کرد که به ترتیب در مقایسه با دیروز 180 و 170 ریال کاهش را به ثبت رساندند.

** قیمت مسکوکات طلا
برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 50 هزار ریال کاهش قیمت نسبت به یکشنبه، 11 میلیون و 460 هزار ریال و نیم سکه با 20 هزار ریال افت قیمت، 6 میلیون و 100 هزار ریال فروخته شد.
هر قطعه ربع سکه طلا با 10 هزار ریال کاهش قیمت، سه میلیون و 260 هزار ریال فروخته شد اما سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز، 2 میلیون و 60 هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را با 2 دلار و 20 سنت کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک هزار و 190 دلار و 10 سنت و هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 133 هزار و 320 ریال اعلام کرده است که هشت هزار و 80 ریال کاهش به ثبت رسانید.
اقتصام ** 3065 **2025** گزارشگر: محمد ملک دار ** انتشاردهنده: لیلا جودی



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر مسکن , اخبار اقتصادي , اخبار املاک , اخبار جديد مسکن تهران , اخبار مسکن تهران , قيمت ارز , قيمت طلا , قيمت سکه , املاک انديشه , آپارتمان , خبر جديد اقتصادي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
کاهش نقدینگی در بازار سرمایه با بازگشایی نماد بانکی (1395/11/11)
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:21 | بازدید : 574 | نوشته ‌شده به دست Ali | ( نظرات )
خبرگزاری میزان- کارشناس بازار سرمایه گفت:بازگشایی یکباره نمادهای بانکی در شرایط فعلی به نفع اقتصاد کشور نبوده و در بلند مدت و کوتاه مدت باعث کاهش نقدینگی در بازار سرمایه می شود.
 

عظیم ثابت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص تاثیر بازگشایی نمادهای بانکی بر روند بازار سرمایه بیان کرد: سهام بانک ها به صورت سنتی در بازار سرمایه همواره سهم های قابل اتکا و به دور از نوسانات قابل ملاحظه ای بوده است و به نوعی سهام های قدیمی که مربوط به شرکت ها و بانک های بزرگ است، نقش تعیین کننده و پررنگی در اعتبار بازار سرمایه دارد.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه برای افراد زیان گریز و کسانی که فرصت و دانش کافی برای فعالیت مستقیم و روزانه در بورس ندارند، پیشنهاد می کردنند که از سهم های بانکی و شرکت های بزرگ را به دلیل ریسک بسیار کم آن ها برای فعالیت انتخاب کنند.
 
وی تصریح کرد: اینگونه از فعالیت ها که موجب شده تا یک روز نزدیک به ۴۰ درصد از ارزش شرکت و سهم کاهش پیدا کند به طور حتم اتفاق خوبی برای بازار سرمایه و فعالان آن بازار نبوده است و باعث دلسرد شدن فعالیت در بازار سرمایه خواهد شد.
 
ثابت با اشاره به اینکه متاسفانه در اتفاقات اخیر فقط مالکین بانک ها که اعم از سهامداران خرد و کلان هستند ضرر قابل توجهی کرده اند، گفت: در بین مالکین بانک ها، سهامداران خرد که بسیاری از آن ها مایل به دریافت سود ثابت نبودند و ترجیح می دادند که با ورود به چرخه اقتصادی از طریق مالکیت سهم های بانکی به وضعیت اقتصادی کشورشان کمک کنند ضرر اصلی را تحمل کرده اند.
 
این کارشناس بازار سرمایه دراین باره توضیح داد: از آنجا که سهامداران عمده بانک ها با مدیریت، رابطه بلند مدتی دارند بنابر این قیمت سهام در تابلو بورس برای آن ها معنا و مفهومی که برای سهامدارن خرد دارد نخواهد داشت.
 
ثابت افزود: از طرفی دیگر افرادی که هیچ رابطه مالکیتی و سهامداری با بانک ها نداشته اند سودهای سپرده ای خود را به صورت کامل دریافت کرده اند و در صورت ورشکسته شدن هر بانکی نیز دریافت سپرده های آن ها منتقل به بانک دیگری می شود و تحت هیچ شرایطی آن ها زیان نمی کنند.
 
وی در انتها خاطر نشان کرد: این رویکرد به نفع اقتصاد کشور نبوده و در بلند مدت و کوتاه مدت باعث کاهش نقدینگی در بازار سرمایه می شود.



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر مسکن , اخبار اقتصادي , اخبار املاک , اخبار جديد مسکن تهران , آپارتمان اقساطی , آپارتمان حومه تهران , اخبار مسکن تهران , قيمت ارز , قيمت طلا , قيمت سکه , املاک انديشه , آپارتمان , خبر جديد اقتصادي , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
شروع پر قدرت مرسدس بنز و ایران خودرو(1395/11/11)
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 14:19 | بازدید : 546 | نوشته ‌شده به دست Ali | ( نظرات )

شروع پر قدرت مرسدس بنز و ایران خودرو

 
0
0

حدود دو هفته پیش بود که از نهایی شدن قرارداد بنز و ایران خودرو خبر رسید و در نهایت ابتدای هفته جاری هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این خبر را تأیید کرد.

26 دی ماه سال گذشته بود که مدیران ارشد بنز، درست در روزهای نخست آغاز اجرایی شدن برجام با جت شخصی به ایران آمدند تا با آبی ها جاده مخصوص برای از سرگیری همکاری ها پای میز مذاکره بنشینند. حاصل سفر قدیمی ترین شریک تجاری ساز ایران، امضای تفاهم نامه برای تولید سالانه 9 هزار دستگاه خودروی تجاری با ایران خودرو دیزل و از سرگیری واردات رسمی محصولات سواری این شرکت از طریق شرکت ستاره ایران (شرکت زیرمجموعه ایران خودرو) بود.

همچنین این دو شرکت، تفاهم نامه ای هم برای تأسیس یک شرکت خدمات پس از فروش مشترک به امضا رسانند. اما با گذشت یک سال از امضای این تفاهم نامه ها همچنان خبری از امضای رسمی قرارداد برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه ها قبلی نبود تا اینکه درست در آستانه یک سالگی برجام، خبر از نهایی شدن قرارداد مذکور رسید.

در همین راستا، یکه زارع روز شنبه در جمع خبرنگاران از نهایی شدن پنج قرارداد همکاری میان ایران خودرو و بنز خبر داد و اعلام جزییات آن را به زمان دیگری موکول کرد. اما پنج قرارداد مشترک میان آبی های جاده مخصوص و جنتلمن های آلمانی در چه حوزه هایی است؟

دو شرکت در حوزه های سرمایه گذاری برای تولید کامیون و کشنده، سرمایه گذاری مجدد تولید موتور با ایدم، خدمات پس از فروش، تولید خودروی سواری و تولید اتوبوس خواهد بود.

همچنین شرکت بنز، موافقت ضمنی خود را با فروش اتوبوس به ایران اعلام کرده است. آنگونه که دست کم عنوان های پنج قرارداد مشترک این دو شرکت نشان می دهد، ستاره بنز می خواهد با قدرت در آسمان جاده مخصوص بدرخشد. اما ورود این ستاره با این شکل به صنعت خودروی ایران، چه اثری بر آینده صنعت خودروی ایران خواهد گذاشت؟

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این پرسش به «فرصت امروز» می گوید: «فروش سالانه شرکت بنز، بالغ بر 127 میلیارد یورو است یعنی رقمی حدود دو برابر بودجه کشور. این شرکت دارای زیرمجموعه های بسیار با تکنولوژی بالا بوده و در تمام کلاس های خودرویی با قدرت حضور دارد و از نظر برند گرانترین برند دنیا بوده و از نظر کیفیت نیز در میان با کیفیت ترین خودروسازان دنیا است. بنز یکی از معتبرترین خودروسازان دنیا بوده و به تمام معنا، یک خودروساز در کلاس جهانی است. بنابراین حضور چنین شرکتی در ایران می تواند ثمرات بسیاری را برای صنعت خودروی ایران داشته باشد.»

او ادامه می دهد: «البته آلمانی ها به راحتی تکنولوژی های خودشان را به شرکای خود واگذار نمی کنند اما در هر صورت اگر بنز با تمام توان در صنعت خودروی ایران حضور پیدا کند و بتواند به عنوان قدیمی ترین شریک صنعت خودروی ایران، همان برادری را بکند که تویوتا در حق دانگ فنگ (خودروساز چینی) کرد، بدون شک صنعت خودروی ایران متحول خواهد شد. زیرا بنز از نظر آموزشی و دانش فنی در سطح اول دنیا قرار دارد و می تواند مسیر توسعه را برای صنعت خودروی ما کوتاه کند اما همه این موارد مشروط به این است که بنز با همه قدرت به ایران بیاید.»

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، اما به تأثیر حضور بنز در بخش خودروهای تجاری اشاره می کند و در گفت وگو با «فرصت امروز» در این زمینه بیان می کند: «در حوزه خودروهای تجاری، بخش عمده ای از ناوگان ما محصولات مرسدس بنز است که برای مصرف کننده این بخش، بازگشت بنز به صورت رسمی خبر خوبی است زیرا شرایط خدمات پس از فروش محصولات موجود بهتر خواهد شد و هم نوسازی ناوگان را به دنبال خواهد داشت.»

او درباره اینکه حضور بنز به انتقال تکنولوژی می انجامد، توضیح می دهد: «بنز یکی از قدیمی ترین شرکای صنعت خودروی ایران است اما شاید به دلیل کم کاری ما یا عدم تمایل بنز، دانش فنی خاصی از این شرکت به ایران منتقل نشده است. اگر از سوی ایران دانش فنی طلب شود، با اهرم فشار بازار می توان شاهد انتقال دانش فنی و تکنولوژی بود.”

زاوه درباره تولید خودروهای سواری بنز در ایران، معتقد است:«تولید خودروی سواری بنز در ایران توجیه اقتصادی ندارد زیرا لزومی ندارد خودروی لوکسی مانند بنز در ایران تولید شود و تیراژی در خودروهای سواری در ایران نخواهد داشت. اما در حوزه خودروی تجاری حجم بازار قابل توجهی در ایران دارد و حتی در دوره ای سالی 10 هزار دستگاه خودروی تجاری در ایران فروخته است.»

مذاکرات بنز با ایران خودرو، پیش از مذاکرات با خودروسازان فرانسوی شروع شد اما بسیار دیرتر به نتیجه رسید. البته شاید دلیل تعلل در امضای این قرارداد و تعجیل در امضای قرارداد با خودروسازان فرانسوی را، شرایط متفاوت این خودروسازان دانست چرا که فرانسوی ها به بازار ایران نیاز داشته و در آن سوی ماجرا بنز دغدغه بازار ایران را نداشت. حالا اما اگر طی این زمان طولانی منجر به حضور پرقدرت بنز در ایران شود می تواند حضور این ستاره آلمانی را به عنوان ستاره شانس صنعت خودروی ایران تلقی کرد.

منبع:ایران جیب



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار مسکن , خبر مسکن , اخبار اقتصادي , اخبار املاک , اخبار جديد مسکن تهران , اخبار مسکن تهران , قيمت ارز , قيمت طلا , قيمت سکه , املاک انديشه , آپارتمان , خبر جديد اقتصادي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0